Monday, February 4, 2013

Terex RH 400 – ekskavaatorite kuningas

Terex RH 400 on kahtlemata suurim hüdrauliline kaevandusekskavaator maailmas – selle töömass 2 233 000 naela pole just väike number. Hiiglane on 33,4 jalga kõrge, 28,3 jalga lai, 27,7 jalga pikk, ning kaalub ilma lisaseadmeteta üle 2,2 Glb. See on tõeliselt hiiglaslik ja masina veojõud ulatub 889 000 naelani. RH 400 kopa maht on 58,9 kuupjardi, mis võrdub 198,00 naelaga. Laadimiskõrgus ulatub 66,3 jalani.
Pilt: www.motorstown.com
Selline masin vajab palju jõudu. Mudelil RH 400 on kaks 16-silindrilist mootorit, mis suudavad koos arendada 4398-hobujõulist võimsust.

Kaevandusekskavaatorit Terex RH 400 esitleti esmakordselt Dortmundis 1997. aastal ning sestsaadik on ehitatud vaid kuus sellist masinat. Kõik need toimetati Ameerikasse – üks USA-sse ja viis Kanadasse.



Tulevik tänapäevas: juhita traktorite uus põlvkond




Lõpuks on nad kohal!
Spirit-prototüübi autonoomne traktor, mida esitleti septembris West Fargos toimunud põllumajandusmessil Big Iron Farm Show, purustab senised piirid ja kõrvaldab vajaduse sõiduki juhtimiseks kabiinist. Tegelikult meenutab see ilma juhita neljakandiline masin pigem kummiroomikutega lego-klotsi kui kaasaegset traktorit. “See on pilk tulevikku,” ütleb Terry Anderson, firma Autonomous Tractor Corporation president ja Spiriti konstruktor. 


Anderson märgib, et viimasel aastakümnel pole traktoridisainis suuri muutusi toimunud – masinad on muutunud üksnes suuremaks ja keerukamaks. Ettevõtjana, kellel on olemas teadmised sidetehnoloogiast, tööstusmasinate disainist ja tootmisest, leidis Anderson, et teatud muutused on möödapääsmatud. Kõige silmatorkavaks erinevuseks Spiriti ja tavapärase traktori vahel, mida igaüks kohe märkab, on traktorikabiini puudumine. Firma eesmärgiks oli ehitada odav ja vastupidav traktor, millel oleks ohutu juhita navigatsioonisüsteem. Mudelil Spirit on pikk, 25 000-tunnine tööiga, 500-tunnine hooldusintervall ja maksimaalselt 2-tunnine remondiaeg, ning selle müügihinnaks on $500 hobujõu kohta. Seadme hübriidne laseriga raadionavigatsioonisüsteem välistab võimaluse, et traktor põllult kõrvale eksib.